måndag 17 december 2012

Pasta med kyckling, spenat och fetaost

4 port
30 min

Ingredienser:
400 g pasta
2 st vitlöksklyftor
400 g kycklingfilé
1 st rödlök
1 dl creme fraiche
200 g fetaost
70 g färsk bladspenat
Salt & peppar

Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen.
Skär kycklingköttet i små bitar. Hacka och skala vitlök och rödlök i små bitar.
Stek kyckling och löken i en klicka smör alt. olja i 5-10 min. Krydda med salt och peppar.
Tillsätt creme fraichen i stekpannan och låt koka ihop någon minut.

Häll av pastavattnet, och låt pastan åka ner i den varma kastrullen igen.
Tillsätt bladspenaten och kycklingen.
Smula över fetaost och rör om.
Ät direkt!

Kommentar:
Okej nu har jag testat detta och lärt mig att fetaost verkligen inte passar mina smaklökar, nästa gång byter jag nog ut den mot något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar