tisdag 16 oktober 2012

Keepcup!


Jo nu är det så här att jag vill tipsa om en produkt som just nu blivit min favorit (nej jag får inte betalt för att skriva det här inlägget). Under de senaste veckorna har jag fastnat för Take Away kaffe. Det är höst, kallt och ruskigt, då är de väldigt gott med en värmande kopp kaffe när man exempelvis väntar på bussen eller sitter i en kall bil på morgonen.
MEN! Man får ju det alltid i pappersmuggar med plastlock, inte direkt miljömedvetet. Jag har gått på sådant med att köpa termosmuggar, men de är helt värdelösa i locket, vilket går upp och man bränner sig när kaffet eller teet skvalpar ut.
Satt och googlade en kväll förra veckan efter bra Take away muggar, och snubblade över en skånsk hemsida som sålde KeepCup. Tänkte att de var värt och testa vilket de verkligen var.
Finns i fyra olika storlekar.
Nu såg jag även att Espresso House säljer detta muggar, dock med deras logga på silikonbandet runt. Ska gå in här i Linköping och se om de har dem, så ska jag köpa en till.
Man kan även designa sina egna på Keepcups hemsida, de kostar 161 kr med frakt. Annars har ni ett urval av återförsäljare här i fysiska butiker.
Gör lite nytta för miljön vettja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar