tisdag 20 mars 2012

Muffins med chokladtäcke


12 st
Ugn 200 grader

Ingredienser:
4 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl socker
1 st ägg
5 msk mjölk
4 msk majsolja
100 g choklad

Gör så här:
Värm ugnen till 200 grader. Ställ ut tolv muffinsformar på en plåt (om ni inte har en muffinsplåt så som jag haft.)
Blanda de torra ingredienserna i en skål. Blanda i ägg, mjölk och olja.
Fördela smeten i formarna.
Grädda dem i mitten av ugnen tills de fått fin färg och är genomgräddade. Tar 8-10 min.
Smält chokladen i ett vattenbad och doppa muffinsen i det. Garnera med strössel.
Låt svalna.

2 kommentarer:

  1. vilken choklad ska det va, mjölk elr mörk?

    SvaraRadera
  2. ok men jag tar nog mjölk min familj tycker inte om mörk och så hade jag hunnit köpt alla ingredienser. :)

    SvaraRadera