torsdag 12 januari 2012

Yoghurt lyx!


Jag har blivit helt såld!
Hade sett reklam om yoghurten Skyr, att den skulle innehålla mycket protein och liknande. Eftersom jag hatar att käka Kesella, vilket grabbarna tycker att jag borde göra...testade jag den med jordgubbssmak. En bismak som är sisådär, men i övrigt väldigt god.
Tjena! Jag kom till himmelriket när jag tog första skeden av smaken med jordgubbe! Konsistensen är den bästa jag ätit på länge. Väldigt krämig, den fick mig att tänka tillbaks på en yoghurt jag åt i början av mitt liv under 90-talet. De hade ungefär samma konsistens, dock är Skyr betydligt nyttigare.
Den finns i smakerna jordgubbar, hallon/granatäpple, blåbär och vanilj. Måste väll medge att jag tycker priset är lite väl högt, fetthalten är låg (0,1%), men den innehåller 17 g sockerarter, det är ungefär sex st sockerbitar. Visserligen är en del av sockret mjölksocker men resten är tillsatt.
Trots sockret har den klarat värdet för att bli nyckelhålsmärkt. Yoghurten innehåller inte gelatin eller andra förtjockningsmedel, stabiliseringsmedel eller andra E-medel. Perfekt!

En sak jag gillade var att dels får du med en sked i locket, men sen kan man även sätta tillbaka locket om man inte orkar äta allt, tror det här kan bli perfekt som mellanmål eller efter ett träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar